Μια εναλλακτική
προσέγγιση στην ΟΠΤΙΚΗ
και τη διδακτική των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Η επιστημονική άποψη για το ΦΩΣ δε
φαίνεται να είναι πολύ διαδεδομένη ανάμεσα στους μαθητές ηλικίας
11-14 χρονών. Αντίθετα, οι συλλογισμοί τους αποδεικνύουν ότι τα
παιδιά έχουν τις δικές τους "εναλλακτικές"
ιδέες.
Κύριος στόχος
αυτής της εφαρμογής
είναι η
"αντικατάσταση"
της παρανόησης
με
την σωστή επιστημονική άποψη, ακολουθώντας
το επικοδομιστικό πρότυπο, καθώς επικεντρώνεται στις ιδέες
των μαθητών, τις οποίες αποσκοπεί να φανερώσει και να
αξιολογήσει. Τα αποτελέσματα μάθησης είναι πιο ισχυρά
όταν τροποποιούνται οι παλαιότερες αντιλήψεις των μαθητών.
Πρόκειται για μια εφαρμογή διακριτικής βοήθειας, η οποία αφήνει μια σχετική
ελευθερία στον μαθητή, χωρίς άμεση επέμβαση στην δραστηριότητά του, αλλά θέτει
ένα σύστημα κανόνων καθορίζοντας το πλαίσιο των αλληλεπιδράσεων. Ο
μαθητής απαντά σε ερωτήματα τύπου "πως" και "γιατί"
και ανάλογα με τις απαντήσεις που θα δώσει, προσαρμόζονται κατάλληλα στις
ανάγκες του μαθητή, οι διδακτικές ενέργειες της εφαρμογής.
Η εφαρμογή αναπτύχθηκε
στηριζόμενη στις αρχές της διαθεματικότητας και ο γενικός σκοπός όσον αφορά αυτή
την κατεύθυνση είναι να συλλάβουν οι μαθητές το βαθμό στον οποίο το φως,
τόσο ως φαινόμενο όσο και ως έννοια, επηρέασε όλες τις πτυχές και
τις διαστάσεις της ζωής και ενέπνευσε ποικιλότροπα την ανθρώπινη
δραστηριότητα.
,
|