ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
1) ΠΕΡΙΛΗΨΗ
2) ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
3) ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ
4) ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΑΠΣ
5) ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ
6) ΔΙΑΡΚΕΙΑ
7) ΣΚΟΠΟΣ- ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
8) ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ- ΜΕΘΟΔΟΙ
9) ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ
10)ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
11)ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1. ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Στη συγκεκριμένη θεματική ενότητα θα ασχοληθούμε με το φαινόμενο του θερμοκηπίου, καθώς αποτελεί ένα από ένα από τα σοβαρότερα περιβαλλοντικά προβλήματα της σύγχρονης εποχής.
2. ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Περιβαλλοντική εκπαίδευση
3. ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:
Ατμοσφαιρική ρύπανση
4. ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΑΠΣ
Το θέμα αυτό επιλέχθηκε από το βιβλίο: ‘Οδηγός Ανάπτυξης Διαθεματικών Δραστηριοτήτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης’
5. ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ
Από το συγκεκριμένο θέμα προκύπτουν διαθεματικές συνδέσεις με το μάθημα των φυσικών επιστημών, της γεωγραφίας και των μαθηματικών.
6. ΔΙΑΡΚΕΙΑ
Eκτιμούμε πως χρειαζόμαστε δύο (2) περίπου διδακτικές ώρες για να επιτύχουμε όλους τους δυνατούς στόχους.
7. ΣΚΟΠΟΣ- ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
Γενικότεροι σκοποί της εργασίας αυτής είναι:
§ Ενημέρωση των μαθητών για το πρόβλημα του φαινομένου του θερμοκηπίου.
§ Ευαισθητοποίηση απέναντι σε τέτοιου τύπου ζητήματα και γενικότερα ανάπτυξη της οικολογικής τους συνείδησης.
§ Προτροπή των παιδιών για ενεργή αντιμετώπιση των προβλημάτων οικολογικής φύσεως
Ειδικότεροι στόχοι της εργασίας μας είναι:
§ Οι μαθητές να είναι σε θέση να ορίσουν τι ακριβώς είναι το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
§ Να μπορούν να το περιγράψουν.
§ Να αναγνωρίζουν τους ατμοσφαιρικούς ρύπους που το προκαλούν.
§ Να γνωρίζουν τις συνέπειές του και να δραστηριοποιηθούν κατάλληλα προσπαθώντας να τις περιορίσουν .
8. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ- ΜΕΘΟΔΟΙ
Οι μαθητές μέσα από την εργασία σε ομάδες θα μπορέσουν να αποκομίσουν τα πολλά οφέλη που προκύπτουν από την ομαδική συνεργασία. Ακόμη, μέσα από την αλληλεπίδραση με τον υπολογιστή και τις απορίες που θα προκύψουν μέσα από τις δραστηριότητες θα γνωρίσουν τα πλεονεκτήματα του παραγωγικού διαλόγου.
9. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ
1η Διδακτική ώρα
1η Δραστηριότητα
Αρχικά, θα παρουσιάσουμε στους μαθητές την εργασία που κάναμε στο PowerPoint ώστε να γνωρίσουν περισσότερες λεπτομέρειες για το φαινόμενο.
-Λύνουν την άσκηση 2.
2η Δραστηριότητα
Στη συνέχεια τα παιδιά επισκέπτονται τον παρακάτω σύνδεσμο http://www.youtube.com/watch?v=GAi8Lxf8JXA&feature=related
για να προβληματιστούν και να ευαισθητοποιηθούν.
-Λύνουν την άσκηση 1.
2η Διδακτική ώρα
1η Δραστηριότητα
Τα παιδιά επισκέπτονται τον παρακάτω σύνδεσμο http://earthguide.ucsd.edu/earthguide/diagrams/greenhouse/
-Λύνουν την άσκηση 3.
10. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Η αξιολόγηση δε θα γίνει με παραδοσιακούς τρόπους αλλά θα προσπαθήσουμε να κάνουμε αξιολόγηση επί της ουσίας.
11. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Τις πληροφορίες για την εργασία τις αντλήσαμε από τα παρακάτω sites:
http://www.physics4u.gr/faq/greenhouse.html
http://oceans.greenpeace.org/gr/245656/247804